Ensi maanantaista (27.3.) lähtien Bing Ads muuttaa tavaramerkkien käyttöä koskevia sääntöjä hakusanamainonnan osalta. Uusien sääntöjen ansiosta mainostajat voivat yhä vapaammin käyttää myös sellaisia tavaramerkkejä avainsanoina, joita he eivät itse omista.

Bing muistuttaa, että vaikka avainsanoja voi jatkossa valita huolettomammin, niin rajoitukset koskevat osittain edelleen itse mainostekstejä. Esimerkiksi, tavaramerkin kohtuullinen käyttö mainostekstissä on nyt sallittua, jos mainostaja myy aitoja tuotteita, tarjoat hyödyllistä sisältöä (esim. vertailut) tai vertailevan mainonnan kohdalla.

Muutosten ansiosta mainostajat voivat siis huoletta näyttää mainoksiaan, kun asiakas etsii kilpailijan nimellä tai tavaramerkillä. Tämä puolestaan tarjoaa oivan mahdollisuuden viedä asiakkaita sellaisilta kilpailijoilta, jotka eivät panosta nykyisellään omiin brändiavainsanoihinsa. Vastaavasti Bing-mainontaa tekevien kannattaa monitoroida omia avainsanojaan entistä tarkemmin kilpailijoiden varalta.

Muutosten jälkeen tilanne on siis lähes sama kuin mitä se on Google AdWords –mainosten kohdalla nyt.

Bing perustelee tätä muutosta paremmalla käyttäjäkokemuksella ja helpommalla kampanjoiden siirtämisellä eri hakukoneiden välillä. Tulevaisuudessa käyttäjät saavat useampia aiheeseen liittyviä hakutuloksia ja olemassa olevien kampanjoiden siirtäminen muista hakukoneista onnistuu mainostajilta entistä ketterämmin.

Uudet säännöt ovat käytössä jo Yhdysvaltojen kohdalla ja pian samat muutokset tehdään seuraavilla markkinoilla: Australia, Brasilia, Ranska, Italia, Uusi-Seelanti, Irlanti, Hong Kong, UK, Indonesia ja Singapore. Suomen osalta ei ole vielä toistaiseksi tietoa.

Uutisen löydät englanniksi Microsoftin omasta blogista täältä. Palvelumme Google ja Bing -mainontaan löytyy täältä.