Markkinointi­blogi

SEOSEON markkinointiblogista löydät viimeisimmät niksit ja vinkit tehokkaaseen digimarkkinointiin. Pyrimme tarjoamaan sisältöä, joka toimii hyvänä tiedonlähteenä ja antaa uusia miettimisen aiheita tulevaan.




Google Shopping-mainonta

Google Shopping-mainonta – Näytä tuotemainoksia Googlen hakutuloksissa

Google Shopping-mainonta on maailmalla jo vanhahko mutta Suomessa uusi ominaisuus Google Ads-mainonnassa, joka on nyt saatavilla lähes kaikille verkkokauppiaille. Google Shoppingin avulla voit näyttää tuotemainoksia heti Google-hakutulosten yhteydessä ja muualla Display-verkostossa näin halutessasi. Google Shoppingista erityisen hyvän keinon ostavien asiakkaiden tavoittamiseen tekee se, että sen avulla saat koko inventaariosi Googlen mainosverkostoon kohtalaisen pienellä työllä. Vastaavasti […]


Maksuton Google Optimize -työkalu

Maksuton Google Optimize -työkalu nyt kaikkien saatavilla

Miltä kuulostaisi ajatus siitä, että kasvattaisit liikevaihtoa samalla markkinointibudjetilla? Verkkosivujen optimointi on yksi tapa saavuttaa parempia tuloksia samalla käyttäjämäärällä. Uudella Google Optimize -työkalulla voit testata konversioon vaikuttavia tekijöitä ja tehdä dataan perustuvia päätöksiä. Google Optimize on A/B-testaukseen ja konversio-optimointiin tarkoitettu työkalu, jonka avulla markkinoija tai verkkokauppias voi kokeilla eri sivujen ja elementtien toimivuutta, ja optimoida näin verkkosivuistaan […]


Paras verkkokauppa-alusta

Paras verkkokauppa-alusta 2020

Aloittavan verkkokaupan kohdalla verkkokauppa-alusta on yksi ensimmäisistä mietinnän aiheista, kun bisnesidea on itsessään alkanut selviämään. Siinä, missä omaan tarkoitukseen sopiva alusta voi siivittää liiketoiminnan kohti järkeviä myyntilukuja, huonon verkkokauppa-alustan valitseminen on yksi turha kapula lisää rattaiden välissä. Itse olen digimarkkinointiurani aikana päässyt (ja joutunut) ajamaan vaikka minkälaisia verkkokauppa-alustoja muun muassa verkkokaupan hakukoneoptimoinnin takia, joista osa […]


Google Ad Grants - Hyväntekeväisyysjärjestön mainonta

Järjestön mainonta – Hyödynnä Google Ad Grants -ohjelman ilmaiset 10 000 dollaria kuukaudessa

Kuvittele, kuinka paljon enemmän järjestösi voisi saada aikaan yli 8000 euron kuukausittaisella Google-mainosbudjetilla. Voisit tavoittaa uusia lahjoittajia ja rekrytoida lisää vapaaehtoisia sekä tavoittaa yhteistyöstä kiinnostuneita yrityksiä suoraan Googlen maksullisista hakutuloksista. Kaikki tämä on nyt mahdollista jokaiselle voittoa tavoittelemattomalle järjestölle, kiitos Google Ad Grants -ohjelman. Mistä ohjelmassa on kysymys? Ad Grants on Googlen uusi ohjelma, jossa […]




Mobiilimaksaminen verkkokaupassa

Helppo mobiili­maksaminen verkko­kaupoissa – Kilpailuvaltti vai selviytymisen edellytys?

Älypuhelimet ja tabletit kasvattavat suosiotaan hurjaa vauhtia myös verkkoshoppailussa. Enää mobiililaitteilla ei kikkailla pelkästään vapaa-ajalla, vaan niitä käytetään aktiivisesti kaikissa asioissa, jotka ennen hoidettiin pöytäkoneella. Tämän takia sujuva mobiilimaksaminen on noussut entistä tärkeämpään rooliin myös verkkokaupoissa. Vaikka mobiilin tuloa on rummutettu eri kanavissa jo vuosia, niin mobiilikäyttäjien vaatimuksia ei kuitenkaan ole vieläkään huomioita osassa verkkokaupoista. […]



Natiivi­mainonta – Mistä on kysymys ja mitä markkinoijan kannattaa huomioida?

Natiivimainonta on yksi uusimmista digitaalisen markkinoinnin termeistä, joka on hakenut merkitystään viimeisen muutaman vuoden ajan. Lyhykäisyydessään natiivi tässä tarkoittaa kuitenkin sitä, että mainostaja käyttää hyväkseen jonkin tunnetun median julkaisutilaa ja tavoittaa siten suuremman yleisön ihmisiä. Yleisin esimerkki tästä on verkkomedian sivuilla julkaistu artikkeli, joka sisältää tuotesijoittelua tai mainoksen. ”Natiivi­mainonta on digitaa­lisen markki­nointi­vies­tinnän muoto, jossa mainos­taja […]


Asiakkuuden arvo

Customer Lifetime Value – Mikä on asiakkaan elinkaariarvo ja miksi sillä on väliä?

Customer Lifetime Value, eli CLV (tai suomeksi asiakkaan elinkaariarvo) tarkoittaa asiakkaan tai asiakasryhmän todellista arvoa. Jos asiakas tilaa kaupastasi yhden kerran sijasta säännöllisesti, hän on luonnollisesti silloin arvokkaampi liiketoiminnan kannalta. Jos kuulut niihin verkkokauppiaisiin tai markkinoijiin, jotka oikeasti mittaavat muutakin kuin klikkien tai näyttökertojen määriä digitaalisessa mainonnassa, niin olet oikealla tiellä. Seuraat ehkä toteutuneita ostokonversioita […]


Kuntavaalit 2017 – miltä poliittinen markkinointi näyttää Suomessa

Onko Suomen poliittinen markkinointi rikki? Markkinointi ja mainonta -lehti julkaisi artikkelisarjan, jossa käytiin läpi suurimpien puolueiden kuntavaalit 2017 markkinointipanostuksia. Kiteytettynä viesti oli se, että puolueiden kampanjointi elää edelleen 70-lukua ja nojaa nätisti soppatykkiin. Perustavanlaatuisin ongelma ei ole heikko tavoitettavuus sosiaalisessa mediassa tai väärien kanavien valinta vaan se, että tuloksekkaan markkinoinnin peruslähtökohdat eli tavoitteiden asettaminen, mittarit, äänestäjäpersoonat […]


Virusmarkkinointi - SEOSEON

Viraali­markkinointi: Mikä tekee sisällöstä viraalin?

Viraalimarkkinointi, tai toiselta nimeltään virusmarkkinointi perustuu sisältösi lukijan tai parhaassa tapauksessa median osallistumiseen sen markkinoinnissa. Tämä myös puskaradioksi kutsuttu keino levittää tietoa, on markkinointia parhaimmillaan. Olipa kyseessä sitten jokin tuote tai lähes mikä tahansa muu asia, niin saamalla sen oikeasti viraaliksi voi kuka lähes tahansa muuttua miljonääriksi yön aikana. Tähän tietysti vaaditaan liikenteen lisäksi myös […]


Digitoimistojen hinnat

Mikä on digitaalisen markkinoinnin hinta vuonna 2017?

Mitä digitaalisen markkinoinnin palveluista tulisi maksaa? Tähän kysymykseen on varmasti useita eriäviä mielipiteitä niin palveluiden ostajien kuin markkinointitoimistojenkin taholta. Palvelun ostajalla ei ole välttämättä täydellistä käsitystä järkevästä budjetista ja siitä, minkälaisia tuloksia annetulla budjetilla voi odottaa. Vastaavasti digitoimistot usein pimittävät hintojaan kunnes asiakkaan tarpeet on ymmärretty huolellisesti. Oletko palkkaamassa digitoimistoa esimerkiksi hakukoneoptimointiprojektiin, mutta sekava ja […]


Google-mainontapalvelut

Hakusana­markkinointi – Viisi asiaa, joita kannattaa pitää silmällä

Hakusanamarkkinointi on nykyisin yksi eniten käytetyistä keinoista tehdä myyntiä verkossa. Sitä pystyy hyödyntämään kaikenkokoiset yritykset ja sen avulla tavoitat asiakkaasi hakukoneista juuri silloin, kun he ovat valmiina tekemään ostoksia. Kuitenkin onnistuneen hakusanamarkkinoinnin edellytys on riittävä datan analysointi (web-analytiikka) ja tietoon perustuvat ratkaisut, jotka voivat säästää sinulta jopa kymmeniä tuhansia euroja, riippuen kampanjan suuruudesta. Vastaavasti pienemmällä budjetilla markkinoivat […]



Singles' Day on kiinalaisten ostosjuhlaa

Yli $17 miljardin myynti yhdessä päivässä? 5 Opetusta Alibaban Singles’ Daystä

Tänä vuonna (2016) kiinalaisen verkkokauppakiiman kliimaksi Singles’ Day kilautti verkkokauppojen kassaan $17 miljardia dollaria 24 tunnin aikana. Olemme poimineet tähän artikkeliin viisi vinkkiä, joista voit ottaa oppia toteuttaessasi oman verkkokauppasi sesonkimyyntiä. Singles’ Day – Mikä se on? Singles’ Day eli sinkkujen päivä on saanut alkunsa Nanjingin yliopistolla Kiinassa vuonna 1993. Päivää vietetään marraskuun 11. (11.11), […]


Facebook uudistui – katso 4 kohdan tarkastuslista

Facebook uudistui – katso 4 kohdan tarkistuslista

Olet varmasti jo huomannut, että Facebook päivitti yrityssivujen ulkoasun viime kuussa. Facebookin omien sanojen mukaan päivityksen tarkoitus oli helpottaa käyttäjien ja yritysten kanssakäymistä Facebookissa. Näkyvimpiä uudistuksia ovat kansikuvan päältä poistuneet härpäkkeet, uusi vasemman laidan navigointiosio sekä entistä näkyvämpi call-to-action (CTA) -nappula. Tässä artikkelissa käymme läpi Facebook sivuilla tapahtuneet uudistukset ja annamme vinkkejä miten saat mahdollisimman […]


Uudet AdWords tekstimainokset - seoseon.com

Laajennetut Google Ads tekstimainokset – Jopa 20% parempi CTR

Otatko jo hyödyn irti uusista laajennetuista teksti­mainoksista? Tässä kirjoituksessa kerron lyhyesti, mistä uusissa pidemmissä tekstimainoksissa on kyse ja miten voit parantaa Google Ads-mainonnan tehokkuutta niiden avulla. Google ilmoitti ensimmäisen kerran toukokuun loppupuolella ottavansa käyttöön uuden sukupolven laajennetut tekstimainokset, jotka ovat hiljalleen testauksen myötä vaihtuneet oletusasetukseksi. Nyt pari kuukautta myöhemmin nämä uudet Google Ads-mainokset ovat käytössä […]


Opi hyödyntämään Google Postmaster Toolsia

Opas Google Postmaster Toolsiin

Saamiemme tietojen mukaan Google päivitti Gmailin roskapostisuodatustaan huhti-toukokuussa 2016. Joissain tapauksissa tämä päivitys saattoi jopa puolittaa Gmail osoitteisiin lähetettyjen avattujen sähköpostien määrän viestien mennessä roskapostilaatikkoon. Useimmissa tapauksissa ongelma on johtunut väärin määritellystä Sender Framework Policystä (SFP), joka on yksinkertaistettuna määritelmä, jonka avulla vastaanottava sähköpostiserveri tarkastaa onko lähettäjä oikeutettu lähettämään postia from osoittessa ilmoitetusta domainista. Sähköpostimarkkinoijalle […]


Nai -hyodynnat Pokemon Go:ta markinoinnissa

Lisää myyntiä Pokemon Go:n avulla – Gotta catch ’em customers!

Maailmalla suuren suosion saavuttanut Pokemon Go peli julkaistiin virallisesti Suomessa perjantaina 15. heinäkuuta 2016. Pelin koukuttavuudesta jotain kertoo se, että applikaatio on ohittanut heittämällä sosiaalisen median jättiläiset Facebookin, Snapchatin ja Twitterin käyttäjien sovelluksen kanssa päivittäin vietettyä aikaa verratessa. Samalla Pokemon brändin osittain omistaman Nintendon osakekurssi on noussut 93 prosenttia pelin julkaisun jälkeen. Mutta Pokemon Go:n suosiosta […]


Digitaalisen markkinoinnin työkalut: Chrome-lisäosat

Digitaalisen markkinoinnin ei tarvitse olla aina monimutkaisia kaavioita, Excel-taulukoita ja hienoja termejä, vaan melko pitkälle on mahdollista päästä ainoastaan ymmärtämällä asiakkaita, olemalla riittävän aktiivinen ja kokeilemalla rohkeasti erilaisia juttuja. Kuitenkin erilaiset digitaalisen markkinoinnin työkalut voivat helpottaa arkea hyvinkin paljon ja säästää kallisarvoista aikaa mekaanisista töistä. Jos voit joka päivä tehdä aiemmin tunnin kestäneen asian vartissa, […]


Ilmainen opastus tuo asiakkaita

Ilmaisen informaation antaja saa enemmän

Maailmalla, erityisesti Yhdysvalloissa, yhä kasvava määrä asianajo- ja tilitoimistoja, sekä konsulttiyrityksiä on siirtynyt satsaamaan sisältömarkkinointiin. Tämä kehitys on ymmärrettävää aikakaudella jolloin ei olla kriisin hetkellä enää nenä kiinni keltaisissa sivuissa, vaan ongelmanratkaisu aloitetaan useimmiten hakukoneen hakukentästä. Nopealla tarkastelulla ilmenee, että suomalaisissa asianajo- ja tilitoimistoissakin ollaan aiheeseen pikkuhiljaa heräämässä. Silti, hakusanoilla “asianajotoimisto” ja “tilitoimisto” kärkikymppiin sijoittuvista […]


Verkkokaupan konversio-optimointi on tie tulokseen

Verkkokaupan konversio-optimointi on ehdottaman tärkeää jokaiselle verkkokaupalle. Sen avulla varmistat, että mainontaan käyttämääsi rahaa ei valu hukkaan ja teet mahdollisimman paljon kauppaa nykyisellä kävijämäärälläsi. Sanotaanpa vaikka, että tavoitteesi olisi kasvattaa myyntiä 50% seuraavan vuoden aikana. Miten tekisit sen? 50% enemmän rahaa digimarkkinointiin? Vaikka tämä voisikin olla toimiva vaihtoehto, niin huomattavasti helpompi ja edullisempi vaihtoehto voisi […]


Viisi vinkkia miten saat massiivisen sähköpostilistan

Näin keräät massiivisen sähköposti­listan

Sähköpostiosoitteet ovat nykyisin erittäin arvokas virtuaalinen valuutta oikeissa käsissä ja oikein segmentoituna. Hyvän sähköpostilistan avulla internet-markkinointi voi olla usein tehokkaampaa kuin minkään muun kanavan kautta. Tämän ovat myös kaikki verkkobisnestä ymmärtävät kauppiaat omaksuneet ja sen takia niitä tavoittelevat kaikki. Tarpeeksi suurelle ja hyvin organisoidulle sähköpostilistalle voit myydä tehokkaasti tarjoamaasi tuotetta ja palvelua, jonka ansiosta ne arvokkaita liidejä. Tyypillinen […]


Tehokas sähköpostimarkkinointi

Tehokas sähköposti­markkinointi

Sähköpostimarkkinointi on ehkäpä klassisin osa digitaalista suoramarkkinointia, joka alkoi tiettävästi vuonna 1978, kun Gary ’Father of Spam’ Thuerk laittoi ensimmäisen massapostin liikkeelle. Tuohon aikaan hän työskenteli markkinointipäällikkönä Digital Equipment Corp:lle Yhdysvalloissa ja myi erilaisia tietokoneita pääasiassa yrityksille. Huhujen mukaan tämän kampanjan tuloksena myytiin jopa 13 miljoonan dollarin edestä tietotekniikkaa. Näinpä ei kestänyt kauaakaan, kun myös […]


Taydellisen otsikon kirjoittaminen

Tee täydellinen otsikko tällä helpolla kaavalla

Otsikko ratkaisee verkkomarkkinoinnissa paljon. Jos otsikko on tehokas, voit turvata hyvän klikkiprosentin, kun taas tylsällä otsikoinnilla hyväkään sisältö ei menesty. Olipa kyse sitten uutisesta, blogikirjoituksesta, sähköpostimarkkinoinnista, sosiaalisen median jaosta, Google Ads-mainoksesta tai lähes mistä tahansa, niin sinun täytyy vakuuttaa lukija ensimmäisellä kuudella sanalla. Miksi Facebook-feedin yläosassa näkyy lähes poikkeuksetta viraaliuutisia, usein jopa hieman harhaanjohtavalla otsikoinnilla? […]


Tuottava Google-mainonta – Näin onnistut

Google-mainonta on tehokkain keino tavoittaa mahdollisimman suuri yleisö verkossa. Loistavan mainoskanavan siitä tekee useat erinäiset seikat, kuten näyttökertoihin ja klikkauksiin perustuva hinnoittelu, erittäin tarkka mainosten kohdennus ja tarkasti mitattavat tulokset. Kuitenkin suurin hyöty on se fakta, että voit tavoittaa Googlen verkostojen kautta 99% suomalaisista juuri silloin, kun he ovat valmiita ostamaan sinulta. Mikä sitten on […]


Laatupisteet - seoseon - adwords

Google Ads laatupisteet: Miten ne vaikuttavat?

Google Ads –mainonnassa avainsanojen laatupisteet, eli Quality Scoret, ovat ensimmäisiä tarkkailun kohteita, kun mietitään mainonnan tehostamista. Vaikka ne vaikuttavat mainosten sijoituksiin sekä klikkihintoihin, niin kaikki mainostajat eivät näe tai ymmärrä niiden tärkeyttä kokonaisuudessaan. Parhaimmillaan hyvät laatupisteet tarkoittavat parempia sijoituksia ja alhaisempia klikkihinnoilla, kun taas huonoimmassa tapauksessa mainoksia ei näytetä tai sitten joudut maksamaan premium-hintaa klikeistä. […]


SEO-optimointi, PPC-mainonta, konversio-optimointi - hakukonenäkyvyys

Hyvä hakukone­näkyvyys koostuu palasista

Vielä tänäkin päivänä useat digitaaliset markkinointitoimistot erottelevat Google Ads-hakukonemainonnan, konversio-optimoinnin (CRO) ja SEO-optimoinnin toisista erilleen ja tarjoavat niitä ainoastaan erillisinä tuotteina asiakkailleen. Vastaavasti osa asiakkaista voi olla kiinnostuneita ainoastaan yhdestä palvelusta ajattelematta kokonaiskuvaa sen pidemmälle. Kuitenkin, jos pakettia miettii kokonaisuutena, niin tämä ei ole tehokkain tapa hoitaa hakukonemainontaa. Usein näissä tapauksissa asiakas eivät saa parasta […]


21-hakukonemainonta-myyttia

Hakukone­mainonta: 21 myyttiä joita ei kannata uskoa!

Hakukonemainontaan liittyy paljon erilaisia outoja uskomuksia, joilla ei ole kuitenkaan minkäänlaista pohjaa ja voivatkin pahimmillaan tulla mainostajalle hyvinkin kalliiksi. Toisaalta kiinnittämällä huomiota oikeisiin asioihin voit erottautua kilpailijoista eduksesi, maksaa pienempiä klikkihintoja ja tehdä näin mainonnasta tuottavampaa. Tähän keräsimme muutamia jatkuvasti vastaantulevia esimerkkejä, joihin kannattaa kiinnittää huomiota. 1. Ainoastaan Google hakukone­mainonta on kannattavaa Google Adsin tulisi […]


Kanta-asiakkaita joulushoppaajista

Tee joulu­shoppaajista ympärivuotisia asiakkaita

Taas on se aika, kun joulu lähestyy ja verkkokauppiaat saavat lähetellä paketteja asiakkailleen ihan urakalla. Hetken kauppa käy kuin viimeistä päivää, sitten kaikki laitetaan alennukseen ja lopulta se hiljenee. Itseasiassa tämä on juuri se hetki, jolloin monen verkkokaupan kohtalo ratkeaa. Jos tavaraa ei myydä riittävästi, niin edessä voi olla haastavat ajat. Kaiken kiireen keskellä kannattaisi […]


Google Hakusanamainonta pienellä budjetilla

Google hakusana­mainonta pienellä budjetilla

Google hakusanamainonta yhdessä muun digitaalisen markkinoinnin kanssa kiinnostaa yhä useampia yrityksiä koosta riippumatta. Eikä syyttä, sillä onhan se yksi varmimmista keinoista tavoittaa niitä ostavia asiakkaita verkossa. Kuitenkin monia pienempiä yrityksiä kiinnostaa kokeilla pienemmällä budjetilla eri asioita ja valita niistä sitten ne itselle parhaimmat. Tämä on myös täysin oikea lähestymistapa, jos markkinointitoimiston tai dedikoidun osaajan palkkaaminen ei ole […]


tehosta työtä ja tuloksia

Julkaisija, tehosta työtäsi ja tulostasi!

Kumppanuusmarkkinoinnin kenttä on laaja, mutta alalla on vielä odotettavissa paljon kehitystä. Julkaisijalla on tukenaan kumppanuusverkostojen tarjoamia työkaluja, jotka auttavat myyntikomissioiden maksimoinnissa. Yksin ne eivät kuitenkaan aina riitä kilpailukyvyn säilyttämiseen. Mitkä keinot julkaisijan tulisi hallita saadakseen enemmän myyntiliidejä – ja myyntiä? Vaikka tiimistäsi ei löytyisikään web-kehittäjän vertaista IT-gurua, verkosta löytyy monenlaisia apuvälineitä menestyksennälkäiselle tekijälle. Konversioseuranta Konversioseurannan […]


Tee mobiili­käyttäjistä asiakkaita

Nykymaailmassa ihmiset turvautuvat puhelimiinsa enemmän kuin koskaan ennen. Olipa kyse sitten lentolippujen varaamisesta, sopivan ravintolan löytämisestä tai minkä tahansa muun ostoksen tekemisestä, niin taskusta löytyvä puhelin kaivetaan usein esille. Se hetki, kun asiakas haluaa ideoita tai tietoja kahden eri tuotteen tai palvelun väliltä, on kauppiaalle kaikista kriittisin. Enää ostopäätöksen tekeminen ei välttämättä tapahdu asiakkaan ollessa myymälässä tai, […]


Verkkokaupan laajentaminen pohjoismaissa

Verkkokaupan laajentaminen Pohjoismaihin

Pohjoismaat ovat hyvä markkina verkko­kauppiaalle. Pohjoismaalaiset ovat tunnetusti edelläkävijöitä, mitä tulee verkosta ostamiseen. Tämä tekee myös Suomesta optimaalisen paikan verkkokauppiaille kasvaa. Kuitenkin usein unohdetaan mahdollisuudet, jotka ovat aivan kädenulottuvilla. Norja, Tanska ja Ruotsi. Nämä järkyttävän hyvällä ostovoimalla varustetut maat, joiden kansalaiset kaiken lisäksi rakastavat tilata ulkomailta. Tällä ei ole myöskään näkymässä loppua, vaan kaupan siirtyessä […]


SEOSEON Digitoimisto on nyt
Kamu Digital!

 

Miro Kamu Digital

kamu logo valkoinen

Siirry kamun sivustolle