BrandZ listasi jälleen yhteen kaikki maailman arvokkaimmat brändit. Listauksen sijoitukset ja arviot perustuvat Kantar Millward Brown yrityksen tekemään tutkimukseen, jossa selvitettiin maailman tunnetuimpien yritysten brändin kokonaisarvo.

Listauksen perusteella Google on samalla toista kertaa peräkkäin maailman arvokkain brändi, jättäen taakseen kilpailijat kuten Apple, Microsoft, Amazon ja Facebook. Apple on pitänyt pestiä maailman arvokkaimpana brändinä vuosina 2010-2015 ja tämä on nyt toinen vuosi, kun yritys on joutunut tyytymään vasta toiseen sijaan.

Googlen arvo nousi 7% verrattuna viime vuoteen, kun Applella kasvua kertyi noin 3%. Molemmat yritykset ovat nyt arvoltaan reilusti yli 230 miljardia dollaria.

TOP 20 – Maailman arvokkaimmat brändit

  1. Google, 245,5 B
  2. Apple, 234,7 B
  3. Microsoft, 143,2 B
  4. Amazon, 137,3 B
  5. Facebook, 129,8 B
  6. AT&T, 115,0 B
  7. VISA, 111,0 B
  8. Tencent, 108,3 B
  9. IBM, 102,1 B
  10. McDonald’s, 97,7 B
  11. Verizon, 89,3 B
  12. Marlboro, 87,5 B
  13. Coca Cola, 78,1 B
  14. Alibaba Group, 59,1 B
  15. WELLS FARGO, 58,4 B
  16. UPS, 58,3 B
  17. China Mobile, 56,5 B
  18. Disney, 52,0 B
  19. GE, 50,2 B
  20. MasterCard, 49,9 B

Kaikki maailman arvokkaimat brändit löydät listattuna täältä.