BrandZ listasi jälleen yhteen kaikki maailman arvokkaimmat brändit. Listauksen sijoitukset ja arviot perustuvat Kantar Millward Brown yrityksen tekemään tutkimukseen, jossa selvitettiin maailman tunnetuimpien brändien arvo. Laskettu arvo perustuu laajaan tutkimukseen, jossa haastateltiin yli 3 miljonaa kuluttajaa, analysoitiin yrityksen liiketoiminta sekä otettiin huomioon sen talouskehitys.

Listauksen perusteella Amazon on ottanut kärkisijan ja Apple sekä Google pitävät tiukasti kiinnin toisesta ja kolmannesta sijasta. Microsoft sijoittui neljänneksi, mutta eroa Googleen jäi silti yli 50 miljardia dollaria.

Yhtänä suurena nousijana oli kiinalainen Alibaba, joka arvioitiin 131 miljardin dollarin arvoiseksi ja näin siitä tuli samalla Kiinan arvokkain brändi.

TOP 10 – Maailman arvokkaimmat brändit

  1. Amazon $315.5 billion
  2. Apple $309.5 billion
  3. Google $309 billion
  4. Microsoft $251.2 billion
  5. Visa $177.9 billion
  6. Facebook $159 billion
  7. Alibaba $131.2 billion
  8. Tencent $130.9 billion
  9. McDonald’s $130.4 billion
  10. AT&T $108.4 billion

Lähde: BrandZ