Google on virallisesti lanseerannut dynaamisen “people also ask” -ominaisuuden Yhdysvalloissa suoritettuihin hakuihin. Ominaisuus listaa jatkuvasti lisää hakijan kysymyksen kaltaisia kysymyksiä suosituimpien hakujen kohdalla. Ominaisuus on aiemmin ollut testikäytössä, mutta nyt se on toiminnassa kaikissa Yhdysvalloissa suoritetuissa hauissa.

Uusi lanseerattu ominaisuus auttaa samankaltaisten kysymysten löytämisessä.
Dynaaminen “people also ask” -ominaisuus listaa lisää hakusi kaltaisia kysymyksiä, kun edelliset ehdotukset on käyty läpi.

Mistä “people also ask” -ominaisuudesta on kysymys?

“People also ask”, eli ihmiset kysyvät myös näitä -listaus, auttaa hakijaa löytämään lisää hakuunsa liittyviä kysymyksiä. Tämä ominaisuus näki ensimmäisen kerran päivänvalon vuonna 2015, mutta nyt lanseeratun uudistuksen ansiosta listaus kasvaa dynaamisesti näyttäen lisää relevantteja hakuja kun edelliset hakutulokset on käyty läpi.

Markkinoija voi käyttää hakua hyödykseen avainsanatutkimuksen yhteydessä sisältösuunnitelmaa tehdessään.

Esimerkki Poeple Also Ask hausta
“People also ask” -ominaisuus on hyödyllinen esimerkiksi avainsanatukimusta tehdessä.

Kuinka saan omat sivuni näkymään ehdotusten joukossa?

Internet Marketing Ninjas tutki “People also ask” -listauksessa ilmestyviä sivustoja. Heidän mukaansa sivuston auktoriteetti ja laadukas sisältö ovat pääasialliset valintakriteerit listauksessa näkyville vastauksille. Laadukkaan sisällöllä tarkoitetaan sisältöä, jossa on selkeästi määritetty sekä kysymys, että vastaus moniin aihepiiriä käsitteleviin kysymyksiin. Sivun yläosaan lisätty klikattava hakemisto auttaa sekin listaukseen pääsyssä.

Katso Googlen tuotepäällikkö Satyajeet Salgarin alkuperäinen twiitti aiheesta täältä.