Digitoimisto SEOSEON eteni finaaliin vuoden 2019 SEMrush Nordic Awardsissa, joka pisteyttää Pohjoismaiden parhaat online-kampanjat. Finaali ja gaalailta pidetään Stockholm City Hallilla 25. huhtikuuta ja sen yhteydessä selviää myös kunkin kategorian voittaja.

SEOSEON kilpailee kategoriassa ”Best Online Marketing Campaign in Travel/Tourism”, johon osallistuimme yhteistyössä Pohjoismaiden suurimman alppimatkojen järjestäjän, STS Alpresorin, kanssa toteutetulla mainontakampanjalla.

SEMrush on brändinä arvostettu ja voittajien valinnasta vastaa 20-henkinen asiantuntijaraati. Tuomarien joukosta löytyy muun muassa IKEAn, Walt Disneyn, Nordnetin ja Bauhausin markkinoinnista vastaavia henkilöitä.

Mikä SEMrush Awards?

SEMrush on yksi maailman suosituimmista hakukonemarkkinoinnin ammattilaisille tarkoitetuista SaaS-työkaluista, jonka avulla on mahdollista saada tietoa nopeasti muun muassa alan avainsanoista, kilpailijoista ja muista hakukonemainontaan liittyvistä asioista.

SEMrush Awards on puolestaan yhteistyössä Don’t Panic -tapahtumajärjestäjän kanssa toteutettava gaala, joka järjestetään vuosittain Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Australiassa.

Tämän vuoden SEMrush Nordic Awardsissa on 23 kategoriaa ja kussakin kategoriassa on 2-5 alkukarsittua voittajaehdokasta. Jännitys huipentuu huhtikuussa Tukholmassa järjestettävään gaalailtaan, johon saapuu satoja hakukonemainonan ammattilaisia.

Australian SEMrush Awardsin kohokohdat:

SEOSEON + STS Alpresor = Profit

Digitoimisto SEOSEON valittiin finaaliin tänä vuonna yhteistyössä STS Alpresorin kanssa toteutetun Google & Bing Ads -kampanjan ansiosta. Kampanjassa yhdistyivät kunnianhimoiset tavoitteet, tuottava monikanavainen mainonta, edistynyt web-analytiikka ja useampi kohdemarkkina (Ruotsi, Suomi ja Norja).

Kampanjan alkuperäisenä päätavoitteena oli pienentää huomattavasti hakumainontaan käytettävää budjettia ja tavoittaa edelleen sama määrä ostavia asiakkaita. Kuitenkin alkuperäiset tavoitteet ylitettiin kirkkaasti ja tulokset olivat kaikin puolin odotettua parempia.

Osa kampanjan tiedoista ovat vain valittujen henkilöiden nähtävillä ja suojattu salassapitosopimuksella, mutta julkiset kampanjan tavoitteet, strategia, toteutustapa ja tulokset julkistetaan kevään aikana blogissamme.

SEMrush Nordic Awards 2019 finalistit:

Alla täydellinen lista tämän vuoden SEMrush Nordic Awards finaaliehdokkaista ja lyhyt kuvaus kampanjan sisällöstä. Kunkin kategorian lopullinen voittaja selviää huhtikuun lopussa järjestettävässä gaalaillassa.

ONLINE PRESENCE BREAKTHROUGH
  • Fibonacci FX Investments – Egery Sepling & Blockchain for less black carbon and more for metadata usage
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
BEST LOCAL CAMPAIGN
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
  • Skjoldby & Co – Tandlaegen.dk; data–driven offline business with a powerful bite
BEST SEO CAMPAIGN
  • Online Advisor & Amladcykler – From Frederiksberg to England
  • Arctic Adventures & Wolfgang Digital – Building on Bigfoot
  • s360 for Arla Foods – Closing the Content Gap with a World of Cheese
  • Havas & KIA – GoElectric SEO Campaign
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
  • Reprise Digital, Scandlines – Taet pa Tyskland
  • s360 with ALT.dk – The Evergreen first strategy to rule them all
BEST ADVERTISING CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • Docklin Digital & Desenio – The Art of SEM
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway, Apollo – automation is now, not the future
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Quisma & Vimla – Data Driven Creativity goes Brand Lift!
  • Reprise Digital, Eurosport – The Home of Football
  • s360 & Danish State Railways – Persuading more people to take the train through PPC
BEST CONTENT MARKETING CAMPAIGN
  • Arctic Adventures & Wolfgang Digital – Building on Bigfoot
  • s360 for Arla Foods – Closing the Content Gap with a World of Cheese
  • Somera ApS & Dinero – Complete accounting dictionary
  • s360 with ALT.dk – The Evergreen first strategy to rule them all
BEST INTEGRATED CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway – Apollo, The Adventurous Emirates
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Fonecta Kontakti
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Raw Digital & ERV Travel Insurance
BEST B2C CAMPAIGN
  • Apart Förlag – Valhall’s 40th anniversary Kickstarter Campaign
  • Conversio ApS, drive a Camping equipment webshop to the next level using a cross channel strategy
  • Docklin Digital & Apotek Hjaertat – Automation & Innovation Driving Growth
BEST B2B CAMPAIGN
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Fonecta Kontakti
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Alarmstreet Kommunikation & Innosearch – “Perfection in every second”
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
  • The F Company & Praecom – B2B Lead Generation Transformation
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN HEALTHCARE
  • Quisma Sweden & Praktikertjaenst – Automated Hyper Local Search at Scale
  • Wallmander & Co and CELLINK – AdWords & SEO Campaign
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN FINANCE
  • Genero, The Growth Marketing Co. & Komplett Bank – A Multichannel Takeover of the Loan Industry in Finland & Sweden
  • Peak Ace & Nets – The Digital Reinvention of a Nordic Payment Giant
  • Pixel helped Capcito reach organic position #1
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN RETAIL
  • Docklin Digital & Apotek Hjaertat – Automation & Innovation Driving Growth
  • Pixel Nordic – SEO helped Footway on new markets
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN ECOMMERCE
  • Docklin Digital & Desenio – The Art of SEM
  • Resolution Denmark & Silvan – Paid search drives 128% revenue growth
BEST ONLINE MARKETING CAMPAIGN IN TRAVEL/TOURISM
  • GroupM Norway & Wavemaker Norway – Apollo, The Adventurous Emirates
  • GroupM & Mindshare Norway, SAS Norway – “From always on to always relevant”
  • s360 & Danish State Railways – Persuading more people to take the train through PPC
  • SEOSEON & STS Alpresor – “So you want cut PPC budget and increase revenue”
BEST USE OF SOCIAL MEDIA 
  • Ekstremsportveko Home Grown
  • Quisma & UNHCR – Cross–Market Audience Exchange for a Good Cause
BEST IN–HOUSE TEAM
  • Better Collective
  • Ekstremsportveko Home Grown
BEST MARKETING AGENCY 
  • Docklin Digital
  • Genero – The Growth Marketing Co.
  • Pixel Nordic
  • Quisma Sweden
YOUNG MARKETING PROFESSIONAL 
  • Barbara Babati, Youredi
  • Camilla Kruuse, Mikonomi.dk
  • Frederik Hyldig, s360
  • Hanna Jaasko, Talouteni.fi
  • Linus Eriksson, Pixel Nordic

 

Haluatko lähteä paikanpäälle kannustamaan tai verkostoitumaan alan parhaiden tekijöiden kanssa? Tapahtumaan voi ostaa lippuja suoraan SEMrushin kautta täältä.

SEOSEON on Google Premier Partner

Tämä Google Premier Partner -sertifikaatti on Googlen myöntämä tunnustus vankasta osaamisesta ja siitä, että asiakkaidemme saamat tulokset Google Ads -mainonnassa (ent. Google AdWords) ovat parasta ykkösluokkaa.