Kaavailetko parhaillaan ensi vuoden markkinointitoimenpiteitä tai tuottaako kokonaiskuvan ymmärtäminen tai havainnollistaminen vuositasolla harmaita hiuksia?
SEOSEON digitoimiston Joonas Jukkara vieraili MarkkinointiKollektiivin podcastissä juttelemassa markkinoinnin suunnitelusta ja vuosikellon laatimisesta. Podcastissä Joonas kertoo konkreettisin esimerkein, kuinka yritys voi helpottaa markkinoinnin suunnittelua, budjetointia ja johtamista modernien työkalujen avulla.
Mikä markkinoinnin vuosikello?
Markkinoinnin vuosikellolla tarkoitetaan suunnitelmaa, johon on merkitty markkinointivuoden tärkeimmät tavoitteet ja toimenpiteet. Vuosikellosta saadaan enemmän hyötyä irti, kun se tehdään dynaamiseen muotoon esimerkiksi monday.comin avulla. Näin tehtyjä suunnitelmia on myös mahdollista päivittää lennosta ja raportointia voidaan automatisoida. Lisäksi, kun markkinointitiimiltä löytyy numeeriset tavoitteet ja mittarit kullekin toimenpiteelle, nämä on helpompi saada läpi myös yrityksen johdolle.
Kuuntele MarkkinointiRadion podcast ja helpota omaa elämääsi markkinoijana
Digitoimisto SEOSEON on virallinen monday.com partner
Haluatko viedä organisaatiosi markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen seuraavalle tasolle? Digitoimisto SEOSEON auttaa sinua tarvittaessa sopivien työkalujen valinnassa, konsultoinnissa ja käyttöönotossa. Jätä yhteydenottopyyntö ja sovitaan kartoituspuhelu.