MailChimp ilmoitti hiljattain tarjoavansa markkinointiautomaation ilmaiseksi kaikkiin tilausvaihtoehtoihin mukaan lukien ilmainen ”Forever free” -paketti. Alle 2000 sähköpostiosoitteen listalle on siis nyt mahdollista saada ilmaisen sähköpostimarkkinoinnin lisäksi myös ilmainen markkinoinnin automaatiota.

Maailman suosituin sähköpostimarkkinointityökalu MailChimp tarjoaa nyt myös ilmaisen markkinoinnin automaatio -ratkaisun. Voit lähettää esimerkiksi automaattisesti uusille asiakkaille suunnatun viestikampanjan tai lähestyä asiakkaita yksilöllisesti heidän syntymäpäivänään. Verkkokauppiaat ilahtuvat mahdollisuudesta tehdä lisämyyntiä esimerkiksi hylätyistä ostoskoreista muistuttavien viestien avulla.

Ilmainen markkinoinnin automaatiota verkkokaupoille

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa ostoskokemusten personalisoinnin. Asiakkaan tavoittaminen oikealla viestillä juuri oikeaan aikaan mahdollistaa lisämyynnin ja asiakkuuden elinkaariarvon kasvattamisen. MailChimpin automaatioratkaisu mahdollistaa verkkokaupoille esimerkiksi seuraavat toiminnot:

  • Hylätyt ostoskorit – lähetä automaattinen viesti ostoskorin hylänneille
    Nopea reagoiminen hylättyihin ostoskoreihin voi kasvattaa myynnin mahdollisuutta jopa 900%. Muistutusviestin hylätystä ostoskorista voi lähettää yhden, kuuden tai 24 tunnin sisällä ostoskorin hylkäämisestä. Hylätyistä ostoskoreista voit muistuttaa myös viestisarjalla.
  • Tuotekohtainen uudelleen markkinointi
    Voit lähettää asiakkaillesi automaattisen viestin tuotteesta jota he ovat katsoneet sivuillasi.
  • Tervetuloviesti uusille asiakkaille
    Lähetä tervetuloviesti ensimmäisen ostoksensa tehneelle asiakkaalle.
  • Tuotearvostelut
    Tiedätkö kuinka tyytyväisiä asiakkaasi ovat? Valjasta automaattiset viestit avuksesi ja pyydä asiakkailtasi tuotearvosteluja.
  • Lisämyyntiä suositelluista tuotteista
    Lähesty asiakasta automaattisesti ja suosittele hänen ostostaan tukevalla tuotteella. Vaatteita myyvä verkkokauppa voi esimerkiksi suositella ostettuun vaatteeseen sopivia oheisasusteita.
  • Tavoita vanhat asiakkaat tai palkitse kanta-asiakkaita
    Voit kohdentaa automaattista viestintää asiakkaille, jotka eivät ole ostaneet sinulta pitkään aikaan – tai asiakkaisiin – jotka ostavat sinulta usein. Voit lähestyä vanhoja asiakkaita esimerkiksi erikoistarjouksella, joka saattaa heidät takaisin aktiiviostajien pariin tai kiittää kanta-asiakkaitasi heidän luottamuksestaan tarjouksilla ja kupongeilla.
  • Transaktioviestit
    MailChimppiä voi käyttää myös automaattisten transaktioviestien kuten kuittien ja tilausvahvistusten lähettämiseen.

Markkinoinnin automaation mahdollisuuksia B2B markkinoinnissa

MailChimpin tarjoamat vaihtoehdot mahdollistavat esimerkiksi automatisoidun verkkokurssin luomisen. Kohdeyleisöllesi relevantti verkkokurssi toimii esimerkiksi myyntiliiden keräämiseen. Automaatio-ominaisuudet toimivat myös hyvin esimerkiksi tapahtumien markkinointiin.

Yhteenveto

Markkinoinnin automaatio mahdollistaa asiakaskokemuksen parantamisen ja asiakkuuden arvon kasvattamisen oikea-aikaisella viestinnällä. Oikea-aikaisuus saavutetaan lähettämällä viestejä käyttäjän toimintaan perustuen. Markkinoinnin automaatio ei silti tarkoita automaattista markkinointia. Markkinoinnin automaatio on vain työkalu, joka auttaa sisällön jakelussa. Erinomaisia tuloksia sillä saavutetaan vain erinomaisen sisällön ja jatkuvan testauksen kautta. MailChimpin tarjoama ilmainen markkinoinnin automaatiojärjestelmä on hyvä syy aloittaa.

Lue lisää sähköpostimarkkinoinnin mahdollisuuksista täältä.