Google ilmoitti viime perjantaina YouTube-mainontaan tehtävistä muutoksista, joiden olisi tarkoitus helpottaa markkinoijia kohdistamaan mainoksia tehokkaammin ja auttaa tavoittamaan uusia asiakkaita paremmin.

Osa näistä uudistuksista ovat jo käytössä, kun taas osa tullaan julkaisemaan alkaneen vuoden aikana.

Parempi kohdistus

Nyt mainostajat voivat hyödyntää käyttäjien Google-tiliin liitoksissa olevia tietoja ja kohdistaa näin mainoksia paremmin. Nämä tiedot käsittävät muun muassa aikaisemmat Google-haut, jonka ansiosta mainokset voidaan kohdistaa esimerkiksi sellaisille henkilöille, jotka ovat aikaisemmin etsineet vastaavia tuotteita.

Käyttäjät saavat enemmän kontrollia

Tulevien viikkojen aikana käyttäjät saavat enemmän valtaa siihen, mitä mainoksia he katselevat. Tulevaisuudessa, kun käyttäjä ”mykistää” tietyn mainoksen hakuverkostossa, niin hän ei myöskään näe saman yrityksen mainoksia YouTube:ssa.

Evästeiden käyttöä YouTube:ssa rajoitetaan

Google sanoo rajoittavansa evästeiden ja pixeleiden käyttöä YouTube:ssa tänä vuonna. Vaikka näillä teknologioilla on edelleen oma roolinsa laajemmassa kokonaisuudessa, niin niitä ei ole suunniteltu laitteidenväliseen mainonnan kohdentamiseen.

Lue koko uutinen englanniksi täältä.