Yhteisöpalvelu Facebook rikkoi huhti-kesäkuussa 2 miljardin käyttäjän rajan. Samalla yhtiö teki hurjan 9,32 miljardin dollarin liikevaihdon.

Viime vuonna yhtiön liikevaihto toisella neljänneksellä oli 6,43 miljardia dollaria, eli kasvua kertyi 45 prosenttia. Liikevaihto osoitti kuitenkin hidastumisen merkkejä, sillä vuoden 2015-2016 toisen neljänneksen aikana yrityksen liikevaihto kasvoi 59 prosenttia.

Kuukausittaisten aktiivisten käyttäjien määrä nousi 2,01 miljardiin, kun se vuoden ensimmäisellä neljänneksellä oli 1,94 miljardia. Päivittäisten käyttäjien määrä nousi myös 1,32 miljardiin ensimmäisen neljänneksen 1,28 miljardista. Myös käyttäjien määrä oli hienoisessa laskussa viimevuoteen verrattuna, sillä kasvua kertyi 3,6 prosenttia, kun viimevuonna vastaavaan aikaan kasvuprosentti oli 4,3.

Facebook teki kuitenkin voittoa 3,894 miljardia dollaria vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, mikä on 71% enemmän, kuin viime vuonna. Suurin osa Facebookin liikevaihdosta kertyi mainonnasta (9,16 miljardia dollaria) ja tästä summasta peräti 8 miljardia tuli mobiilimainonnasta.

Facebookin omistama Instagram jatkoi myös nopeaa kasvuaan vuoden toisella neljänneksellä ja se saavutti 700 miljoonan aktiivisen käyttäjän rajapyykin huhtikuussa. Instagram Stories puolestaan ylitti 250 miljoonan päivittäisen käyttäjän rajan kesäkuussa.

Lähteet: Facebook Reports, TechCrunch